Si Cantik dan Si Kacak

Wednesday, February 13, 2013

Kenapa perlu kecewa?

assalamualaikum...
kehadapan laman maya yang kian bersawang, maaf. Terkadang tanpa sedar, hati ini hilang pertimbangan, lupa daratan dan arah tujuan. Dalam melewati arus kehidupan, kian terlupa kisah semalam, terlupa tentang apa itu REALITI. Kenapa perlu wujud nya cinta lg, knapa perlu ada nya dilema ini.

Ya Allah, berdosakah aku? Andai ini suratan, aku terima setiap yang tertulis. Andai ini rekaan kehidupan, kuatkan semangat ku dalam menempuhi setiap onak duri ini. Namun, andai ini jodoh, jangan lukakan hati mereka yang lain, jangan turunkan musibah yang x nampu aku susuri.

Wahai sang pencipta, hati ini penuh perasaan, terkadang tidak mengerti mana yang tulen mana yang palsu. Andai dia jodohku, kuatkanlah hati kami dalam membina hari mendatang. Jika tiada tertulis jodoh kami, lupuskan perasaan cinta ini agar kami bisa menyayangi org yg sepatutnya terima cebisan sayang itu.

Padamu aku berserah, padamu aku akur. Hanya doa ingin kan yang terbaik, inginkan pemimpin yang setia menemaniku hingga akhir detik nafasku. Amin.

hambamu Allah,
Syatila

No comments: